Меню сайту
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Наше опитування
Як на Вашу думку, чи потрібний науково-технічний напрям сучасним дітям (учням)?
Всього відповідей: 22
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz
  • Вівторок, 19.03.2024, 04:39
    Вітаю Вас Гість | RSS
    Головна | Реєстрація | Вхід
    ШЕПЕТІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ЦЕНТР НАУКОВО-ТЕХНІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ

    17.03.2020р

     

    . Встановлення мостів на раму моделі.

     

     

    Вам відомо, що кожен транспортний засіб має рухатись. Рух здійснюється за допомогою колес, що знаходяться на мостах. А сьогодні ми розберемось, як можна прікрипити мости до рамі транспортного засобу.

     

    Зазвичай, всі мости в дійсності кріпяться однаково, але ми не автозавод, і у нас немає такого обладнання. Тоді включаемо розум і працюємо

                 . По-перше, існують машини з двома,трьома і більше мостами і ми визначаємо скільки їх буде у нашій моделі. Підемо від простого- 2 мости. Беремо нашу раму і відмічаємо від краю, де буде капот машини 4 см. З іншого боку відмічаємо 5 см. Це буде місце кріплення мостів, переднього і заднього.

     

    Перший варіант кріплення буде за допомогою ПВХ трубки

    . Враховуючи діаметр осі моста, знаходимо трубку відповідного діаметру. Відмірюємо ширину рами автомобіля і відрізаємо трубку такого же розміру. За допомогою термоклея приклеюємо трубку на рамі у відмічених раніше місцях.

    Коли клєй застигне просуваемо ось моста в трубку і встановлюємо колеса.

    Перевага такого способа у швидкості і простоті роботи.

    Недолік такого кріплення- велика сила терття осі, що приводить до зниження швидкості та потужності автомобіля.

    Другий варіант кріплення,це-на підвісці.

     

    Для цього нам треба виготовити підвіску. Беремо жерсть, відміряємо полоску ширіною 2 см. Відрізаємо , просвердлюємо отвіри під кріплення на рамі і отвір для осі моста.

    Потім загибаємо її під прямим кутом. Це і буде підвіска. На

    рамі знов відмічаємо по краях 4 та 5 см, це і буде місце кріпленн мосту.Просвердлюємо отвіри під шурупи і прикручуємо підвіски на раму.

    Кожна підвіска прикручується двома шурупами, щоб не крутилися. Вставляємо ось моста в отвіри підвіски,дивимось, щоб ось не тормозилась підвіскою. Встановлюємо колеса.

    Перевага такого кріплення-терття зведене до мінімума.

    Недолік- треба затратити більше часу.

     

     

     

    19.03.2020 р. Підбір шестерен для збільшення потужності двигуна.

     

    Нам треба розробити конструкцію механізму, який би дозволив би передавати оберти вала двигуна на колесо. При цьому швидкість оберту вала повинні відповідати кожному варіанту моделі.

    Якщо нам потрібно передати оберти за допомогою електродвигуна на колесо без допоміжних пристроїв, то нам просто треба приеднати вал двигуна до валу колеса. Колесо буде обертатись з той же швидкістю, як і ось двигуна .Швидкість обертів можна буде регулювати за допомогою зміни напруги. Але понизуючи напругу, ми зменьшуємо потужність  двигуна на валу.

    Щоб    отримати зменьшення швидкості обертів без зниження потужності електродвигуна, треба використовувати різні передаючі механізми. Таких пристроїв, де використовані різні принципи передачи дуже багато: -механічний

                                                                                                                    -електромагнітний

                                                                                                                     - гідравличний 

    Для наших моделей необхідно понижати швидкість обертів колеса. Тому треба на ось вала  електродвигуна насадити шестерні малого діаметра з невеликою кількістю зубьєв. А на колесо поставити шестерню  великого діаметра. Тоді колесо буде обертатись повільніше.

            Щоб підвищіти потужність  елктродвигуна використовують черв"ячну передачу. Тому, якщо нам необхідно підвищити потужність двигуна, то використовуємо ці два варіанта.

            Для того, щоб визначити, який з варіантов нам підійде, будем моделювати обидва, на однакових моделях. Для єксперементу візмемо дві рами від автомобілів. На них ми будемо моделювати наші конструкції.

           Перший варіант , коли передача здійснюється з маленької шестерні на велику. В цьому випадку  електродвигун розташовується поперек рами. 

     Спочатку ставим осі з колесами на раму. На ведучій  осі монтуємо шестерню. Далі розміщуємо електродвигун. Його встановлюємо  так, щоб шестерня осі співпадала з осью електродвигуна. Виставляємо зазор між шестернями. Для цього беремо  полоску аркуша і прокладаємо між двома шестернями і легенько притискаемо оду до другої. Потім аркуш виймаємо. Відмічаємо це місце розташування двигуна.

          Закріпити двигун можна кількома способами.Але у нашому випадку підійде самий  швидкий. Двигун закріплюємо за допомогою термоклєя. Прилаштовуємо дві пальчикові батарейки, припаюємо дроти живлення. Ставим вимикач. Наша модель першого варіанта готова.

         Виготовляємо другий варіант машини , де використовуємо черв"ячну передачу. В  цьому випадку електродвигун встановлюється вздовж рами автомобіля.

         Всі роботи виконуємо як і в першому варіанті, крім кріплення двигуна. Двигун розташовуємо вздовж рами. Зубці " черв"яка повинні заходити в шестерню на осі. Зазор виставляємо як і в першому варіанті. Підключаємо живлення. 

        Наші моделі готові для іспитів.

     

     

     

    Керівник гуртка                        О.Г. Мищурін

        

     

     

     

     

     

    26.03.2020р.        1.   Загальне поняття про двигун.

                                  2.  Вплив художніх стилів на форму транспортних засобів.

     

     

                           Всі ви знаетє , що двигуни призначені для передачі  енергіі іншим механизмам. Вони класифікуются за способом дії на:

                                          - двигуни внутришньго згоряння;

                                          - електодвигуни

                                          - парові;

                                          - атомні реактори

                            Всі вони перетворюють енергію, що визволяеться при хімічних та фізичних  процесах на механічну. Використання двигунів у сучасному світу дуже поширено. Вони використовуються у промисловости, науці, медицині та майже во всіх галузях життедіяльності людини. 

                           Розглянемо двигуни внутришнього згоряння. Ці двигуни працюють за рахунок згоряння суміши палива з кислородом. Енергія, що висвободилась при цьому витрачається  на механічний рух деталей двигуна( поршень, шатун, коленвал) а ця енергія вже передаеться користовачу-колесам, гусеницям, різному інструменту. Ці двигуни використовуюються там, де потрібна велика потужність, та швидкість.

                           Як робить двигун внутришнього згоряння?  Паливо подаеться в циліндр, де згоряє. При цьому визволяється енергія, яка штовхае поршень,поршень приводить в дію шатун, який закріплений на коленвалу. Коленвал прокручується, і ми маємо вращаючий момент, який і приводить в рух колеса, вали т.ін. 

                           Двигуни внутришнього згоряння розділяються в свою чергу на: карбюраторні, та дизельні. Різниця між ними в способах сгоряння палива. В карбюраторних двигунах використовується бензин. Він запалюється від свічі в момент стисканя в циліндрі. В дизельних двигунах використовується солярка, вона запалюється при наявності високого тиску в циліндрі двигуна. Ці двигуни в основному використовуюються в агрегатах живлення. Зараз поширинє використання придбали автомобільні дизеля, як для вантажівок, так і легкових машин. Суттевим недоліком цих двигунів є то , що вони викидають в атмосферу велику кількість отруйних речовин.

                  Другми двигунами, які часто використовуються , є електродвигуни. В них використовується фізичні процеси. А саме,перетворення Е.Д.С. в механічну.

    Електродвигун складаеться з таких частин: -ротор(рухома частина)  

                                                                             - статор(нерухома частина)

                                                                             -щітки

    Змінний струм подаеться на струмозьємні щітки, з них на обмотку статора, там утворюється ЄДС, яка приводить у рух ротор. Вал якго і передае вже оберти на користовача.

            Існує два типа електродвигунів по струму- Змінного струму

                                                                                  -Постійного струму.

    У наших гуртках використовуються  двигуни постійного струму. Вони мають невелики розміри і можуть працювати від маленьких джерел живлення, що важливо у наших умовах. перевогою цих двигунів є тє, що вони можуть змінювати напрямок обертів, в залежності від полярності ел.живлення. Цей момент ми часто використовуємо у наших рухомих моделях.

           Парові двигуни зараз не використовуються, бо мають дуже низький ККД.

    (коофіцієнт корисної дії)- 3%.

           Атомні реактори використовуються у енергетиці, на флоті,  Це АЄС, льодоколи, підводні човни. Там використовується енергія ланцюгової реакціі розщіплення атома, яка перетворюється в електричну, або механічну.

     

                                 2. Вплив художніх стилів на форму транспортних засобів.

             Людство завжди прагнуло до прекрасного, так і в техниці. Мода не залишила в стороні і транспортні засоби. На початку ери машинобудування, головним завданням було таке, щоб машина рухалась, і рухалась швидко. До зовнішнього виду особо не вдавались. Тому і зовнішній вигляд машин був відверто простий. З часом з"явилася можливість прикрашати машини своїм вичурним дизайном. Тому і формам машин стали приділяти особливу увагу. 

             Комфорт став на перше місце  в машнобудуванні. Змінився зовнішний вигляд машин, особливо легкових. Наявність фарби дозволяє фарбувати машини в будь-які кольори, наявність полімерних матеріалів дозволяє робити кузова машин  будь-якої форми. Все буде залежати від попиту покупця. Тому зараз працюют цілі інститути, які працюють над авто дизайном. Але всі ці новшества попередньо проходять перевірку на всебічних стендах і полігонах.

           Змінився і салон авто, першою вимогою стає безпека і комфорт. Стали використовувати природні матеріали_ деревину, шкіру, А все це недешево обходиться нашій природі.  

            Конструктора працюють над тим, щоб корпус машини мав найменьший опір повітрю( великий опір знижує швидкість).Нові моделі іспитують в аеродинамічних трубах, де створюють штучне повітря і по приборах визначають підходить ця форма кузова, або ні, і що заважає і треба переробити.

     

     

     

     

    31.03.2020 р. Колір, як засіб створення дизайну транспортної техніки.

     

                           Уявіть собі, що всі транспортні засоби в світі були пофарбовані в сірий колір....Мало приємного. Так ось, для усунення цього і існує 

    технічний дизайн. Його завдання створити зовнішний вигляд транспортного засобу таким, щоб він викликав тільки позитивні ємоції.

     

                           В світі  існує така теорія, і вона доказана вченими, що кожний колір по-різному сприяєтся людиною. Є кольори, які викликають

    подразнення, спокій,втому, бадьорість. Наприклад: Червоний колір викликає бадьорість,збудження, чорний- пригничує, відтінки зеленого- спокій,розслаблення, синій швидко втомлює.і т.д.

     

                            Тому технічні  дизайнери знаходять кольори для транспортних засобів відповідно до їх призначення. Так вантажівки фарбовані в

    більш стримані кольори. Виключення складають тільки ті машини,які ще приймають участь у рекламі. В цьому випадку як раз все навпаки. Щоб

    привернути увагу до реклами, транспортні засоби повинні бути яскравими, барвистими. Або на стандартому фарбуванні  транспортних засобів 

    розташовується яскрава реклама.

     

                             Ті транспортні засоби,що при своїй роботі являють загрозу життю людини, те повинні мати відповідне фарбування. Наприклад ,

    підйомні крани повинні фарбуватись у яскравий жовтий колір з чорними полосами. Взагалі, жовтий колір  сумістно з чорним викликає чуство

    небезпеки, натякаючи на окрас - оси, яка є небезпечною для людини.

     

                              Важливо знати закони, по яким один колір має підхолити до другого. Наприклад: Коричневий-зелений, корчневий - жовтий, білий-

    чорний, червоний-білий, блакитний-білий, зелений-жовтий, померанчевий-зелений і т.д.

     

                               Виходячи з цього можна підбирати кольори транспортних засобів, мається на увазі вантажівки , щоб вони гармоніювали один з

    одним. Наприклад: Кабіна- померанчева, кузов зелений, або кабіна наполовину червона, наполовину - біла. Можна привести багато прикладів, все залежить від дизайнера.

     

                                Тому працюючи над створенням моделей, завжди єксперементуйте, не зациклюйтесь на чомусь стандартному, ізбитому. творіть

                               

                              

     

     

    Керівник гуртка                       О.Г.Міщурін.

     

     

     

    02.04.2020р.            Способи   оздоблення моделей транспортних засобів.

     

                               При оздобленні моделей транспортних засобів ви можете використовувати будь-які матеріали, все залежить від вашої фантазії і

    наявності матеріалу.

     

                                Але, коли ви виробляєте історичні копії, то треба максимально  дотримуватись орігиналу. Все маленьки деталі  транспортних

    засобів  повинні відповідати кресленням, або малюнкам.

     

                                 Що можна використовувати при оздобленні кабіни: для фар можуть підійти кінцівки колпачків від кулькових ручок. Скло кабіни 

    можна вірізати з целуллоїдних обладанок різних іграшок..Кузов транспортного засобу можна віготовляти з палочок від морозива, або кави.

    Дуги кузова зі старих вело шпиць. Решітку радіатора можна зробити з пластмасових решіток корпусів  старого приймача, або телевізора.

    Передній бампер з алюмінівої пластини будь якої ширини, в залежності від розмірів моделі.

                       Фуру для ватнтажівки можна зробити з цільного шматка пінопласту.

                       Взагалі, все це напрацьовується з надбанням досвіту роботи, та часом. Неможливо написати всі варіанти з чого можна зробити

    оздоблення моделей.   Все це вирішується на місці, під час виготовлення. Треба просто вмикати свою фантазію.

     

     

                       Важливим єлементом в оздоблені транспортних засобів є фарбування моделі. Всеж таки  зовнішній вигляд  моделі , є  основою

    сприяння виробу в цілому .   Тому фарбування потребує  особливої уваги. Якщо ви фарбуєте модель аквареллю, або гуашем, то після

    висихання фарби необхідно покрити ії шаром безкольорового лаку.( Щоб не мастились) .

                        При фарбуванні алкидними ємалями, спочатку треба загрунтувати поверхні білою фарбою Після висихання фарбуємо в потрібний

    нам колір. Легкові моделі, як правило фарбуються в один колір, а вантажівки можна в різні, кабіна одним кольором, кузов- іншим. На бортах

    машини можна розташувати рекламу, з журналів.  Тоді вантажівка буде виглядати яскравою і привабливою ,навіть коли ви допуститє деякі 

    огріхи.  Вигідно виглядають воєнні машини, коли вони пофарбовані в камуфляжні кольори. Але перед фарбуванням необхідно спочатку олівцем

    нанести схему фарбування по кольорам. 

                        Нагадую про виконання мір техніки безпеки при користуванні алкідними фарбами. Форбувати тількки у приміщеннях, які можливо

    провітрювати. Під час роботи не користуватись відкритим вогнем,    

                         Якщо розміри вашої моделі дозволяють, то всередені транспортного засобу можна розташувати фігурки екіпажу: водія,пасажирів,

    солдат іт.д.   Їх можна виліпити з пластеліну і теж размалювати алкидними фарбами, або лаком для ногтів.

     

                        

     

    Керівник    гуртка                                                  О.Г.Міщурін.

     

     

     

     

      

     

     

                                        

     

     

          

     

     

     

     

     

    Шепетівський центр науково-технічної творчості учнівської молоді © 2024
    Створити безкоштовний сайт на uCoz